학사
이화여자대학교 사범대학 교육학과
석사
이화여자대학교 대학원 교육학과
박사
이화여자대학교 대학원 교육학과
1998.01. – 2002.08.
한국교육과정평가원 연구원
2002.09. – 2005.08.
조선대학교 사범대학 교육학과 교수
2005. 08. – 현재
서울대학교 사범대학 교육학과 교수
한국교육과정학회 회장
So, K., Lee, S.K., & Choi, Y.(2024).
Teachers’ sense-making of the decentralizing curriculum reform policy: A comparative case study in South Korea. International Journal of Educational Research,125, 102331.
So, K., & Park, N.(2022).
Can teachers be change agents? A critical analysis of teacher images in school reform policies. Asia-Pacific Education Researcher, 31(1), 39-48.
So, K.(2020).
Whom is the national curriculum for? Politics in the national curriculum system of South Korea. In G. Fan, & T. Popkewitz (Eds.), Handbook of Education Policy Studies: School/University, Curriculum, and Assessment, Volume 2(pp. 165-184). Singapore: Springer.