학사
연세대학교 문과대학 심리학과
석사
서울대학교 대학원 교육학과(교육심리)
박사
美 University of Georgia, Athens 교육심리(영재/창의성교육)
2009.09. – 2013.02.
연세대학교 교육과학대학 교육학과 부교수/조교수
2013.03. – 현재
서울대학교 사범대학 교육학과 교수
2024.01. – 2025.12.
한국창의력교육학회 회장
Woo, J., & Lee, S.-Y. (2024)
The moderating effect of creative metacognition on adolescents’ risk-taking in creative performance. Asia Pacific Education Review. https://doi.org/10.1007/s12564-024-09927-8
이선영, 우정민, 박혜성 (2023)
동질그룹핑 교육 경험이 영재들의 학습, 정서 및 사회성, 창의성과 진로 발달에 미치는 영향에 관한 메타분석. 영재교육연구, 33(1), 1-32.
Lee, S.-Y., Matthews, M., Jung, J. Y., & Park, H. (2022).
A comparative study of teachers’ beliefs about gifted students’ leadership talent. High Ability Studies, 34(1), 131-158.
Lee, S.-Y., Matthews, M., Boo, E., & Kim, Y. (2021).
Gifted students’ perceptions about leadership and leadership development. High Ability Studeis, 32(2), 219-259.