학력사항
학사
서울대학교 사범대학 교육학과
석사
서울대학교 대학원 교육학과
박사
미네소타대학 교육심리학과
주요 경력
2000.9. – 2002.8.
세종대학교 교육학과
2002.9. – 현재
서울대학교 사범대학 교육학과
2022.01. – 2023.12.
한국교육심리학회 회장
주요 연구실적
Kim, Y., Yu, S. L.
& Shin, J. (2022).
How temptation changes across time: effects of self-efficacy for self-regulated learning and autonomy support. Educational Psychology, 42, 278-295.
Shin, J., & Lee, B. (2021).
The effects of adolescent prosocial behavior interventions: a meta-analytic review. Asia Pacific Education Review, 22, 565-577.
Shin, J., Kim, J., Kim, M.,
& Son, Y. (2021).
Effects of cognitive appraisal styles and feedback types on feedback acceptance and motivation for challenge. Educational Psychology, 41, 902-921.