학사
서울대학교 사범대학 교육학과
석사
서울대학교 대학원 교육학과
박사
美 University of Georgia 교육행정 및 정책
2012.09. – 2015.08.
한국교육개발원
2015.08. – 2019.02.
경인교육대학교
2019.03. – 현재
서울대학교 사범대학 교육학과
이진권, 엄문영(2023)
유보통합 재정소요 추계 연구. 교육재정경제연구, 32(2), 1-29.
김수진, 엄문영(2022)
코로나19와 교사의 성장 경험에 관한 질적 사례연구: Y-성장모델의 적용. 교원교육연구, 39(3), 243-272.
Choi, Y., & Eom, M. (2022).
Analysis of the effects of the free semester system on academic achievement and career maturity. Policy Futures in Education, 21(8).
Yoo, J., & Eom, M. (2022).
Merit payment for elementary, middle, and high school teachers: Analysis of its effects on student academic achievement. International Review of Public Administration, 27(2), 73-90.
Chung, I. H., Shon, J., & Eom, M. (2022).
Collective bargaining agreements and teacher sorting: Evidence from New York. Asia Pacific Education Review.